eTwinning ITU MTALSCHOOL 4 FUN
eTwinning Projesi SCHOOL 4 FUN İTÜ MTAL öğrencileri, Uzman Psikolojik Danışman Gülnihal Kaçıra Çapacıoğlu danışmanlığında Türkiye (10),Romanya(2),Ürdün (3),Hırvatistan, Italya, Polonya ve Sırbıstan'dan 1 okulun yer aldığı, 16 öğretmen ve 211 öğrenci "School 4 Fun" adlı projede buluştular.
"School 4 Fun" projesine ilişkin açıklama yapan İTÜ MTAL Okul Müdürü Prof. Dr. Hüseyin TOROS şu ifadeleri kullandı: "İletişim teknolojilerindeki gelişmeler, uzakları yakın etmeye devam ediyor. Eğitimde sanal ortamların kullanımının yaygınlaşması okullar arası uzak mesafeleri yakın kılıyor. Zaman ve mekân ölçeği değişiyor. Dünyanın büyük bir imtihandan geçtiği günümüzde bu bunalımı fırsata çevirebilen kurum ve kuruluşlar hızla başarıya doğru koşuyorlar. Öğrenciler, öğretmenler, veliler, yönetimler, sektörler ve medya ile birlikte geleceğimizi merkeze insanı alarak ve insanlığımızı önemseyerek şekillendiriyorlar. 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde tüm paydaşların ortak hedef oluşturmaları ve aydınlık yarınlarımız için sıkı iş birliktelikleri yapmaları sanal ortamda daha kolay oluyor."
Proje Hakkında
School 4 Fun, eğlenerek öğrenme, gelişme ve gelişme üzerine bir projedir. Eyleme geçirdiğimiz konuların çoğu okullarımızın duvarları içinde. Daha çok okul kültürü, kitap sevgisi, hayvanları ve doğayı koruyan sanat yapmak, medya okuryazarlığı, internet kullanımı ve e-Twinning değerleri gibi konulara odaklanıldı. Bu kapsamda yapılan video çekimleri gibi etkinlikler; şarkı yazmak ve bestelemek; bir okul kütüphanesi inşa etmek; hayvanlar için hayır işleri yapmak; iklim ve medya okuryazarlığı ve internet hakkında öğretim; İngilizce ve web 2.0 araçlarını kullanmak; okul duvarlarını boyamak; birbirlerine mektup yazmak vb. Proje Ekim 2021'de başlayıp Mart 2021'de sona erdi. Proje Hazırlık,9.ve 10 sınıf öğrencilerinin katılım ile yürütüldü. Projenin amaçları ise şunlardı:
Öğrenirken eğlenen bir okul topluluğu oluşturmak, iklim eylemi, medya okuryazarlığı, internet kullanımı, okumanın önemi ve e-Twinning değerleri gibi bazı konularda farkındalık yaratmak. Kendini gerçekleştirme ve kendini ifade etme ilgi ve katılımını artırmak,
öğrencilerimize bireysel olarak bir şeyler yaratmanın güzelliğini göstermek ve işbirliği içinde,daha iyi bir dünya ve daha iyi bir gelecek inşa etmenin önemini göstermek, teknolojinin, web 2.0 araçlarının kullanımını teşvik etmek,yabancı dil kullanımını geliştirmek.
Çalışma Süreci:
Ekimde; proje ortaklarımızı seçtik ve onlarla birlikte proje konularımızı zenginleştirilerek ve projenin detaylı planını yapıldı. Kendimiz, okullarımız, şehirlerimiz ve ülkelerimiz tanıtıldı.
Kasım ayında öğrencilerimiz tarafından okulları hakkında, okul kültürünü nasıl oluşturabilecekleri veya geliştirebilecekleri hakkında videolar yapıldı.
Aralık ayında kitap okumak, hayvanları ve doğayı sevmek konusunda farkındalık oluşturacak etkinlikler yapılırken;
Ocak ayında öğrencilerimiz iklim, medya okuryazarlığı ve internet kullanımı ile ilgili sınıflar arası tartışma, bilgi yarışması, afiş yarışmaları vb. etkinliklerde yer aldı.
Şubat ayında insanları, doğayı ve hayvanları severek, anlamlı zaman geçirmeye yönelik etkinliklere,
Mart ayında proje sergisi, değerlendirme anketleri ve proje ile ilgili raporlar yapıldı.
Öğrencilerimiz, ortak öğretmenler, okulları için bir şeyler yaratmaktan ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirmekten mutluluk duydular.
Kendilerini okullarına ait hissederek ve gelecek nesiller için geliştirmeye çalışarak,
Ne kadar çok paylaşırlarsa o kadar keyif aldıklarını, yakınlaştıklarını, kendilerini daha çok ait hissettiklerini,okumanın ne kadar önemli olduğunu ve çevrelerindeki insanların da okuması için bir şeyler yapmaları gerektiğini öğrendiler.
İyi şeyler de dahil her şeyin etraflarında başlayıp dünyaya yayıldığının farkına vardılar.
İnternet, medya okuryazarlığı ve doğa konusunda bilinçlendiler, İngilizce ile birlikte BİT araçlarını kullanmayı öğrendiler ve geliştirdiler.
meb_iys_dosyalar/34/03/765992/dosyalar/2022_05/06104514_school4funsunu.pdf